UA EN

Для керівників, які вірять в те, що люди можуть працювати добре і дотримуватись зобов’язань

Чи знайомі вам такі ситуації?

  • Щодня один з працівників постійно спізнюється більше ніж на півгодини. І всі решта з команди мусять його чекати, щоб обговорити плани на день
  • Один з ваших працівників останнім часом почав гірше працювати і неякісно виконувати ваші завдання. І вам доводиться за ним переробляти роботу
  • Вже кілька днів підряд один зі "старожилів" вашої команди просто відмовляється робити рутинну роботу або передоручає її іншому працівнику

Зазвичай такі історії викликають негативні емоції. У голові народжуються різні історії про причину такої поведінки.

І яка історія виникає у вашій уяві? Напевне не на користь ваших працівників: він безвідповідальний, нероба, лінивий, як так можна, і про що з ним говорити.

А й справді: про що говорити? І чи насправді люди, з якими ми працюємо, ліниві, безвідповідальні і недбало ставляться до роботи? Чи є інші причини, які впливають на те,як працівник ставиться до своєї роботи?

Щоб бути ефективним і «дорослим» керівником, який приймає виважені, справедливі рішення і вміє ефективно вирішувати конфліктні ситуації, варто навчитись розуміти справжні причини, які могли стати причиною порушення працівником своїх зобов'язань.

У своїй книзі «Серйозна розмова про відповідальність»  (автори - Керрі Патерсон, Джозеф Генрі, Девід Максфілд, Рон Макміллан, Ел Світцлер) наголошують: «Навчіться розповідати реалістичні історії. Перед тим, як відкрити рот, включіть розум». Але ж як це зробити, якщо емоції не дають можливості мислити тверезо?

Спробуйте скористатись пропонованим авторами підходом визначення причин, через які люди порушують свої зобов'язання

Ці причини пов'язані з шістьма факторами:

 

Перед тим, як починати розмову з працівником і розпікати його за недотримання обіцянки, розберіться з причинами: чи працівник має можливості і не має бажання

  

 чи навпаки: має бажання,однак проблеми з можливостями.

Для цього ви можете скористатись пропонованими нижче питаннями:

  1. Особиста мотивація: Які емоції викликає робота в працівника -  задоволення чи біль, роздратування?
  • Чи подобається людині робити те, про що ви її попросили?
  • Чи гордиться вона своєю роботою і тим, як вона її виконує?
  • Можливо, людина порушує зобов’язання, бо їй це подобається?
  1. Особисті можливості: Які в людини сильні і слабкі сторони, що їй допомагає і що заважає дотриматись зобов’язання?
  • Чи має людина необхідну точну і достовірну інформацію?
  • Чи достатньо людина розумна, щоб виконати завдання?
  • Можливо, їй простіше порушити обіцянку, ніж зробити необхідне завдання?
  1. Соціальна мотивація: Як реагує команда на людей, які виконують обіцяне – схвалює, підтримує чи чинить тиск
  • Чи правда, що ніхто не помічає правильних вчинків людини?
  • Можливо, виконання зобов’язань відштовхує від працівника людей, які йому важливі і небайдужі? Працівники тиснуть на людну, провокуючи неправильну поведінку?
  • У людини виникають сварки в сім’ї через роботу?
  • Може, вам не вдається відзначити людину, похвалити?
  1. Соціальні можливості: Як поводять себе інші працівники в команді – допомагають один одному чи навпаки, створюють перешкоди?
  • Чи не приховують оточуючі від працівника важливу інформацію?
  • Чи надають вони потрібні ресурси? Чи допомагають, якщо це потрібно?
  • Чи має людина необхідні повноваження та дозволи?
  • Чи ви часом самі не перешкоджаєте людині досягати успіху?
  1. Мотивація і зовнішні обставини: Як налаштована система стимулювання і мотивації в компанії, чого більше батогів чи  пряників?
  • Чи може людина через правильну поведінку втрачати гроші?
  • Чи не ставлять правильні вчинки під загрозі кар’єру чи роботу людини?
  • Чи не перешкоджають вчинки людини новим призначенням, цікавим завданням чи нормальним умовам праці?
  • Чи не приносять неправильні вчинки можливість отримати більші гроші, кар’єрний ріст, цікаві завдання чи кращі умови праці?
  1. Зовнішні обставини і можливості: Що допомагає і що заважає людині дотриматись взятих зобов’язань, які є мости і бар’єри?
  • Поставлене завдання знаходиться в рамках звичайної роботи працівника?
  • Чи не ускладнюють політики, правила і процедури, прийняті в компанії, виконанню завдань?
  • Чи є в людини необхідні інструменти та обладнання? Чи має працівник доступ до необхідної інформації?
  • Чи чітко він знає цілі і пріоритети в роботі? Чи доступна працівнику інформація про результати його роботи?

Важливо!

Перед тим, як проводити з працівником розмову про порушення ним зобов’язання, розберіться у ситуації.

Навчіться включати розум і мудрість, розберіться у реалістичних причинах.

Підготуйтесь до такої розмови.

Якщо проблема порушень зобов'язань працівниками впливає на результати вашої компанії і у вас є потреба навчити команду управлінців проводити такі розмови, то наш тренінг Серйозна розмова про відповідальність саме для вас.

Звертайтесь, і ми допоможемо вашій команді управлінців стати ефективними і успішними.

З найкращими побажаннями ефективних розмов,

Ольга Садоха, CEO River Of Knowledge