UA EN

Успіх сесії стратегічного планування часто залежить від того, як добре до неї підготувалась команда. Якщо ви хочете мати реалістичний стратегічний план і повну готовність команди до його втілення, вам потрібно всім разом зробити "домашню роботу" - проаналізувати існуючу реальність та можливі перспективи.

Ви можете скористатись одним із популярних інструментів підготовки SWOT-аналізом, який дозволяє проаналізувати існуючу реальність з точки зору сильних і слабких сторін компанії. Аналіз сильних сторін дозволить вашій команді виявити можливості , аналіз слабких сторін допоможе виявити загрози та ризики. Однак це буде швидше констатація фактів, і часто команді є важко подивитись на слабкі сторони своєї компанії реалістично. Крім того, до такого аналізу важко залучати ширше коло експертів, оскільки вони не володіють повною інформацією. Тому часто такий аналіз проводить команда топ-менеджерів.

Хорошим доповненням і, можливо, альтернативою для вас може стати SOAR-аналіз. До участі у проведенні SOAR-аналізу можна залучати як топ-менеджерів, так і ключових працівників та експертів компанії, оскільки їхній погляд буде взаємодоповнюватись. 

Цей підхід передбачає також аналіз сильних сторін і можливостей. Перевагою є те, що далі команда, яка проводить такий аналіз, змінює фокус від поточної ситуації до майбутнього. І у результаті SOAR-аналізу ви отримуєте повну картину майбутнього, включно з очікуваними результатами. Залучення широкого кола працівників допомагає залучити їх у процес втілення стратегічного плану у життя, надає смислу діяльності людей і надихає їх у ті моменти, коли виникають труднощі.

Як провести SOAR-аналіз

Ви можете зібрати всіх учасників у одну групу, або проводити сесії у кількох менших групах і узагальнити отримані результати.

Нижче є ментальна карта із запитаннями, які потрібно ставити перед групою. Важливо не китикувати ті думки, які будуть висловлюватись. Пам'ятайте також, що важливо зберігати бізнесовий погляд та здоровий глузд при формуванні бачення на майбутнє.

Адже для розробки реалістичної стратегії ви маєте дивитись на сьогодення і в майбутнє теж реалістично.

Детальніше про те, як ми допомагаємо нашим партнерам та клієнтам проводити таку підготовку до сесій стратегічного планування, ви можете ознайомитись у розділі Корпоративні сесії

Designed by Freepik