UA EN

деякі міркування про те, що відбувається, коли власник хоче зробити зміни у своєму бізнесі і щось не йде

 

Вам, напевне, відомо, що людина є двоякою: з одного боку вона розуміє потребу і навіть хоче змін, з іншого, не хоче, щоб вони торкались її особисто, бо боїться. Боїться, що не впорається з новим підходом до власної роботи, що не отримає того результату, якого очікує, що сам процес буде вимагати від неї більше зусиль, ніж вона готова докладати, що від цього всього постраждає вона або близькі їй люди. Причин насправді стільки, скільки людей, і ще потрібно помножити.

"До чого тут мій бізнес?" - можете запитати ви як власник. - "Це ж мій бізнес, ризикую найбільше я". Ви праві, у кінцевому рахунку, ризикуєте найбільше ви. Однак і ваші працівники теж ризикують: своїм комфортом, звичним станом справ, передбачуваністю кожного дня, впевненістю у собі.

Якщо хочете, щоб зміни відбулись, розмовляйте зі своєю командою задовго до того, як почнете щось змінювати на практиці.

Для чого вам це потрібно?

По-перше, людям потрібен час, щоб прийняти сам факт, що так, як раніше, вже не буде

По-друге, багато хто буде мати свою точку зору як на необхідність саме таких, як ви плануєте, змін, так і на спосіб їх проведення. Ви будете здивовані, наскільки вони будуть праві. Адже краще, ніж ваші працівники, їхню роботу не знає ніхто.

По-третє, зміни не можна просто насадити зверху. Їх потрібно втілити руками та інтелектом ваших працівників. Тут важливо, щоб вони були "включеними" і мали бажання докласти зусиль, розуміли власну користь від пропонованих вами змін.

І, нарешті, потрібно створити реальні умови, за яких дороги назад вже не буде. І вам потрібно змінити орієнтири оцінки ситуації із "ми так завжди робили, у нас так прийнято" на "від тепер ми робимо ось так, нам так робити вигідніше". Тобто люди починають дивитись у майбутнє частіше, ніж озиратись у минуле. Для цього потрібно часто говорити про кожне найменше досягнення із втілення змін, щоб люди переконувались, що у них все виходить і вони це можуть.

Головне – ваша команда має право висловити своє бачення того, як плановані зміни втілити, і мати можливість взяти на себе ініціативу. Для власника важливо делегувати відповідальність своїй команді і зберегти контроль над ситуацією.

Одним з дієвих способів такої співпраці – модеровані мозкові штурми, командний пошук рішень проблем та перешкод, що виникають.

Якщо у вас виникла необхідність модерувати процес змін у своїй компанії, ми пропонуємо для вас проведення корпоративних сесій із супроводом професійного фасилітатора (модератора).

 

Designed by Freepik