Отримати
консультацію
Отримати
консультацію
Команда мрії HRM
06 липня
2018

Ефективна адаптація: як втримати з перших годин тих, кого привабили та відібрали ?

Ефективна адаптація: як втримати з перших годин тих, кого привабили та відібрали ?

Відомий факт: новий працівник кінцево вирішує, чи залишатись йому у вашій команді і наскільки він лояльний до вас протягом перших... Ні, не кількох днів. На сьогодні - кількох перших годин роботи.

Перед менеджерами і власниками на сьогодні дуже актуальними є питання, по-перше, як залучити тих кандидатів, які найбільше пасують в компанію і на вакансію. Друге, напевно важливіше за перше - як втримати з перших годин тих, кого привабили, відібрали і витратили немалий бюджет.

 

Як зрозуміти, чи ваш процес адаптації ефективний? Можете скористатись, наприклад, такими показниками:

  • Плинність новачків на випробувальному періоді близька до нуля або відповідає встановленому вами показнику
  • % виконання новачками їх цілей чи завдань на завершенні випробувальному періоду прямує до 100%
  • Рівень розвитку професійної компетентності на завершенні випробувальному періоду відповідає очікуванням
  • Рівень розвитку компетенцій, демонстрованої поведінки відповідає очікуваним
  • Задоволеність новачками роботою відповідає встановленому вами показнику
  • Рівень емоційної лояльності новачків відповідає вашим очікуванням

Щоб вибудувати процес адаптації ефективно, варто розуміти, що відбувається з новачком, який до вас прийшов, у чому йому потрібно адаптуватись, чого навчитись.

На те, як буде відбуватись адаптація новачка, впливає його попередній досвід, як професійний, так і емоційний. Також якою є у вашій команді культура прийняття новачків: чи новачків приймають м’яко і бережуть їх, часом надмірно, а чи навпаки, організовують випробування, часом доволі жорсткі, за принципом «виживає сильніший/більш професійний».

Немає універсального рецепту, за яким все буде відбуватись добре. Над цим мають працювати всі, хто так чи інакше залучений до цього процесу.

І ще, важливо пам’ятати: адаптація відбувається як з новачками, які щойно прийшли у вашу компанію, так і з тими, кого перевели на іншу посаду (інший підрозділ, підвищення, нова сфера діяльності). Процес адаптації присутній також і в проектах у межах організації, навіть якщо учасники проектної групи давно працюють в компанії.

Найкраще про те, що ж робити, запитати кандидатів, новачків і тих, хто має власний досвід адаптації у вашій компанії чи організації. Що я і зробила на кількох тренінгах та майстер-класах через групові завдання, інтерв’ю, опитування, спостереження тощо. Також врахувала досвід консалтингових проектів з побудови системи адаптації в організаціях.

Для того, щоб наповнити систему адаптації правильними діями та заходами, пропоную дати відповідь на такі запитання :

Приклади відповідей я звела у таблицю нижче. Варіанти, звичайно, не кінцеві і є ще багато варіантів, які ви можете створити у себе. 

Складова адаптації

 

Учасники

Професійна адаптація

Організаційна адаптація

Соціально-психологічна адаптація

Безпосередній керівник

·         чітко окреслювати очікування до новачка

·         розпланувати завдання на випробувальний період

·         призначити наставника і отримувати від нього зворотний зв'язок про успіхи та проблеми новачка

·         навчити працювати в інформаційній системі, з використовуваними технологіями

·         самому бути наставником, інструктором

·         ділитись своїм досвідом, лайфхаками

·         надавати конструктивний зворотний зав'язок

·         чітко ставити завдання і оцінювати роботу

 

·         розповісти про компанію від себе: історію компанії, структуру, правила комунікації, правила трудового розпорядку тощо

·         розповісти про свій шлях в компанії

·         призначити ментора

·         ознайомити з правилами поведінки та роботи

·         давати зворотний зв'язок про поведінку, результати

·         пояснювати наслідки правильної і неправильної поведінки

·         пояснювати про вплив роботи новачка на результати команди та організації в цілому

·         створити ритуали прийому новачків, традиції

·         розповідати про новачків перед їх виходом на роботу

·         цікавитись справами, успіхами новачків, їх проблемами в колективі

·         відслідковувати як відбувається адаптація новачків, як до них ставляться в команді

·         дає поради про взаємодію з командою

·         познайомити з командою у перший день

·         проводить екскурсію офісом

·         отримує регулярно зворотний зв'язок від новачка

 

Команда

·         надавати всі необхідні інформаційні матеріали, доступ до інформаційних ресурсів, відповідати на запитання (навіть не дуже мудрі :))

·         ділитись досвідом, лайфхаками

·         супроводжувати новачка, піклуватись ним

·         давати конструктивний зворотний зв'язок

·         welcome tour офісом

·         пояснювати новачку свої функції, повноваження та відповідальність

·         давати відповіді на всі питання по оргструктурі, процесах та процедурах

 

·         неофіційний нетворкінг (спільні обіди, розмови на кухні за кавою, поза робочі спільні зустрічі)

·         проявляти інтерес для людини, але не надмірний

·         посміхатись

·         бути вдячним

·         підтримувати новачка емоційно

·         ставитись з розумінням та підтримкою до помилок

·         давати зворотний зв’язок про поведінку, вчинки у конструктивній формі

·         робити подарунки

Новачок

·         Вивчати всі нормативні документи

·         Запитувати, коли щось незрозуміло

·         Бути наполегливим

·         Брати відповідальність за результати

·         бути мотивованим

·         думати, аналізувати, спостерігати

·         докладати зусиль до навчання

 

·         ставити питання

·         чітко дотримуватись правил та процедур

·         робити нотатки

·         бути проактивним і допитливим

·         дізнаватись про корпоративну культуру, правила

·         вивчити всі документи організації

·         дізнатись та синхронізувати робочий графік

·         дізнаватись про свої функціональні обов'язки, зони відповідальності та повноваження

 

·         бути собою

·         ініціювати неформальне спілкування

·         вечірка від новачка

·         ініціювати похід на обід з кожним з команди

·         попросити при потребі про ментора

·         не бути радикальним та категоричним у судженнях

·         "одягнути" на себе традиції команди

·         бути допитливим, ставити питання

·         питати порад

·         брати до уваги особливості інших

 

Професійна адаптація: набуття новачком всіх потрібних професійних навичок, які пристосовані до специфіки організації, використовуваних технологій та правил

Організаційна адаптація - формування у новачка розуміння структури організації, корпоративної культури, свого місця та внеску у загальний результат, посадових функцій, відповідальності та повноважень, правил комунікації та й взагалі всіх формальних правил та процедур

Соціально-психологічна адаптація - влиття у команду, розуміння своїх ролей в команді, розуміння прийнятих правил та традицій, налагодження співпраці з учасниками команди, формування власної репутації у команді

Дослідіть, що насправді відбувається з новачками у вас. Можливо, прийшов час ввести зміни, щоб люди залишались із вами і хотіли викладатись на всі 100% для спільного розвитку та успіху.

© 2005-2018 River Of Knowledge.
Всі права захищені.
© 2005-2018
River Of Knowledge.
Всі права захищені.
Отримати
консультацію