2019
7 стратегій утримання працівників
Плинність персоналу – сьогодні гаряча тема на ринку праці, зрештою як і завжди. Рівень безробіття знижується, працівники «озираються навколо» і знаходять кращі пропозиції. А працедавцям важче втримати людей в компанії на довго. Zк виграти боротьбу за утримання працівника?
Цифри, приведені у статті нижче, - з досліджень ринку праці США. Цікаво було б знати, якими є дані в Україні. Адже ми конкуруємо за працівників із країнами Європи, де оплата праці вища.
За даними досліджень у США, 31% американців змінять робоче місце, не пропрацювавши й пів року на одну компанію. Дорого? – Дуже! В середньому, заміна працівника новим коштує компанії подвійну зарплату попереднього.
Тож, як виграти боротьбу за утримання працівника? Спробуйте наступних 7 стратегій:
КОНКУРЕНТНІ ЗАРПЛАТА ТА ВИГОДИ.
За даними опитувань Glassdoor 45% тих, хто звільнився, зробили це через низьку зарплату. Ця причина ще супроводжувалась: кращими кар’єрними можливостями, вигодами та локацією.
Гроші та вигоди – це два найважливіші питання, які працедавці мають розглядати.
Проте, використовуючи лише цю стратегію, ви робите велику помилку, яка чимало коштує компанії. Є й інші, не менш дієві, способи утримання працівників
НАЙМАЙТЕ ПРАВИЛЬНИХ ЛЮДЕЙ
За опитуваннями Glassdoor, що 35% рекрутерів очікують, що більше третини найнятих ними працівників покинуть компанію протягом року.
Наймаючи людину, яка не підходить для вашого бізнесу, у вашу корпоративну культуру не дивуйтеся, що вона, або ті, з ким у неї не складеться співпраця і виникатимуть конфлікти, підуть.
37% HR-менеджерів стверджують, що нові працівники довше втримуватимуться на роботі, якщо їх добре проінформувати в процесі найму. Досвід працівника під час періоду адаптації (Onboarding experience) також має бути максимально інформативний.
Прозорість ключова у пошуку правильних працівників. Переконайтеся, що ви чесно окреслили очікування до нової людини. Не приховуйте і « не підсолоджуйте» нюансів роботи лише для того, щоб людина спробувала попрацювати.
ПОЛЕГШІТЬ БІЛЬ ДИСКОМФОРТ ДЛЯ ПРАЦІВНИКА
Працівники – не роботи. Коли work-life balance порушується, робота стає важким і неприємним тягарем для людини.
Що робити?
Знайдіть "точку болю"
Опитування працівників, прямі фідбеки, моніторинг трендів галузі – усе це допоможе знайти болючі моменти у роботі співробітників.
Пом’якшіть цей біль
Звісно, гроші закривають біль. Отримавши підвищення зарплати, людина покращує інші сфери свого життя. Але є й інші способи полегшення проблем, які люди цінуватимуть навіть більше, ніж підвищення зарплати.
Наприклад, коригування робочого графіку, чи покращення умов праці, або покращення клімату в колективі, тощо.
Не дозволяйте болю утворюватися у інших місцях.
Добрі працівники сприймаються як належне. Будьте обережні, не забувайте про них. Вони не скаржаться, але тихенько відчувають розчарування, розгубленість або виснаження.
Деякі працівники не усвідомлюють, що вони виснажуються. У деяких підхід чисто практичний – вони рідко беруть вихідні, аби не втрачати дохід. Їм варто оплачувати вихідні, коли вони їх потребують.
Можливо, певні організаційні зміни призвели до виникнення проблем. Можливо, закриваючи іншу проблему, ви ненароком створили нову. У будь-якому випадку, спілкуйтеся зі своїми працівниками, чуйте усіх. Звертайте увагу на «кухонні розмови» - саме там обговорюють больові точки.
ЛІДЕРИ, А НЕ БОСИ.
Мало хто відважується бути справжнім лідером. Але босом хоче бути кожен. Проте, люди йдуть за лідерами, і покидають босів.
Варто знати 5 характеристик ефективних лідерів, оскільки ці люди відіграють ключову роль в утриманні працівників:
- Чіткий напрямок у майбутнє. Хороші лідери дозволяють працівникам дізнатися, куди саме рухається компанія. Боси залишають усе в таємниці. Працівникам без орієнтирів дуже важко виконувати свою роботу, вони виснажуються від невизначеності і покидають компанію.
- Здатний впоратися з викликами. Лідери вирішують багато викликів самі, замість того, щоб обтяжувати працівників не їх роботою.
- Щире бажання зробити роботу високої якості. Для клієнтів та працівників справжні лідери пропонують найкращі продукти, послуги та досвід. Боси ж стоять на межі мінімуму та економії.
- Люди важливі. Лідери вважають співробітників найважливішим активом. Боси зосереджені на цифрах.
- Розвиває довіру. Працівники вірять лідеру. Вірять, що він доведе їх до хорошого результату, навіть коли щось іде не так. Боси ж викликають лише пасивно-агресивні розлади у колективі, оскільки працівники ставлять під сумнів усі рішення, які негативно вплинули на них.
Як ви можете бути лідером, а не босом?
Будьте доступними для ваших працівників.
Йдеться не про «відкриті двері в кабінет» чи якісь інші формальні вияви такого підходу. Людина має почуватися безпечно, висловлюючи вам свої ідеї, думки, пропозиції.
Вам не обов’язково ставати з усіма кращими друзями. Та якщо ви надаватимете більшого значення дружній поведінці, щиро зацікавитеся ними, цей підхід окупиться сторицею.
Будьте стійкими та структурованими.
Забезпечте працівників стабільним розкладом роботи. Про зміни попереджайте заздалегідь. Аби вони могли спланувати своє особисте життя. Майте одні правила для усіх працівників і дотримуйтеся їх.
Працівники не тримаються хаосу та драматизму.
РОЗВИВАЙТЕ СВОЇХ УПРАВЛІНЦІВ
У нас вже була стаття про те, що люди йдуть від поганих керівників, а не з компаній.
Розвивайте soft skills ваших керівників: управління конфліктами, різні типи людей та взаємодія з ними, як правильно збирати і надавати фідбеки, як заохочувати та мотивувати людей, і ще багато іншого, що повинен знати добрий керівник.
І, звісно, він повинен бути лідером, а не босом (див. попередній пункт)
ЗБАЙТЕ ПРО ТЕ, ЩО ПІДВИЩУЄ ЗАЛУЧЕННІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ
Як роботодавець, ви повинні знати, як вмотивувати людину бути повністю залученою до робочого процесу. Що мотивує людину перейматися роботою та залишатися частиною команди?
- Пропонуйте справді цінні можливості навчання та розвитку для працівника.
Ви повинні допомагати своїм співробітникам рости і розширюватися, а не лише вдосконалювати те, чим вони вже займаються. Якщо ваші навчальні центри базуються лише на підвищенні продуктивності праці – цього замало.
Додайте наставницькі програми, де досвідченіші працівники можуть бути менторами. Визначте і окресліть чіткий алгоритм дій для кар’єрного зростання у вашій компанії.
Хороші працівники (ті, яких ви хочете втримати) хочуть розвивати і покращувати компанію, а не просто підтримувати імпульс.
- Чітко окреслюйте мету роботи кожного працівника
- Дайте працівника побачити справжній результат своєї роботи. Люди хочуть пишатися тим, що вони роблять.
БУДУЙТЕ БРЕНД ОРГАНІЗАЦІЇ, ЯКОЮ ПРАЦІВНИКИ ПИШАТИМУТЬСЯ.
Сучасному поколінню працівників притаманний активізм. Вони хочуть, щоб кожен аспект їхнього життя був рішенням, а не проблемою. Будьте бізнесом з позитивним іміджем та соціально відповідальними. Активно беріть участь та підтримуйте:
- Благодійні організації
- Громадські проекти
- Питання навколишнього середовища, освіти, рівності.
- Розвиток команд та дружнього робочого середовища.
Працівники - не роботи, що працюють лише за гроші. Вони переймаються тим, де, як і з ким вони працюють. Пам’ятайте це і втілюйте ці стратегії у вашій компанії. Тоді боротьба за утримання працівників та їх прихильність до вашої компанії буде виграна.
(За матеріалами 7 Great Employee Retention Strategies)