Отримати
консультацію
Отримати
консультацію
Для успішного управління HRM
21 серпня
2020

До мотивації

До мотивації

Чому ви не можете мотивувати інших? Бо це справа виключно особиста. Що можете зробити ви як керівник? Читайте далі

Часто у спілкуванні з керівниками можна почути:
"Як замотивувати моїх працівників, щоб вони включились?"
"Наша система мотивації не працює, щоб ми не робили"
"Замотивуйте їх, щоб у них очі горіли. Робіть з ними щось!"
 
Є не дуже приємна новина. Ви і HR не можете мотивувати людину ззовні, оскільки за своєю природою мотивація - це внутрішній процес: у людини виникає потреба, вона шукає можливостей для її задоволення, готова і докладає для цього всіх потрібних зусиль, щоб отримати бажане, потрібне.
 
З іншого боку, новина приємна, оскільки відповідальність за те, щоб вміти взяти від оточуючого середовища потрібні можливості лежить на самому працівнику.
 
Все, що вам потрібно зробити, так це створити і підтримувати мотиваційне середовище - набір можливостей, які ви справді можете дати, виходячи із діяльності вашої організації, її цінностей, цілей та корпоративної культури.
 
Такі можливості для кожного працівника є також:
  • у діяльності, якою він займається в силу своїх функцій та повноважень 
  • у політиках та процесах організації, в якій людина працює
  • у команді співробітників, з якими людина живе мінімум половину свого часу
  • у керівника, під управлінням котрого вона працює.
Не існує універсального для всіх мотиваційного середовища. Для кожного працівника мотиваційне середовище має унікальний набір можливостей, бо у кожного свій унікальний набір потреб. Цей набір має властивість постійно змінюватись, бо постійно змінюються потреби людини, виходячи ії її життєвих обставин, росту, прагнень.
 
Потреби є матеріальні і нематеріальні: внутрішні, психологічні і моральні. Часом потреби можуть конфліктувати між собою, наприклад: бажання заробляти достатньо грошей і мати стабільну роботу із низьким рівнем відповідальності, або потреба у визнанні і кар'єрному зростанні і потреба більше часу спілкуватись із сім'єю.
 
Можливості працівник може отримувати відразу, прийшовши на роботу: посадовий оклад, умови праці, фізична безпека. Інші можливості працівник отримує у результаті самого процесу роботи, досягнення поставлених цілей, підтримуючи цінності організації (якщо немає конфлікту). 
 
У людей також можуть бути важливі для них потреби, які вони не зможуть задовольнити, працюючи у вас, тому що у вашій організації чи в команді, чи в самому характері діяльності немає таких можливостей. А їх створення може бути або економічно недоцільним, або суперечити фактичній організаційній культурі. або неможливими в поточній діяльності.
 
Щоб сформувати команду максимально вмотивованих працівників, варто відбирати тих кандидатів, чиї цінності, прагнення і потреби максимально співпадають із можливостями, цінностями та прагненнями вашої організації.
 
Управлінцям варто зі свого боку докладати максимальні зусилля для того, щоб підтримувати це середовище і працювати з кожною людиною таким чином, щоб вона бачила і використовувала можливості, які є, щоб відчувати задоволення від роботи і підтримувати свою зацікавленість.
 
А якщо ваші можливості не співпадають із прагненнями людини - навчіться з легкістю та вдячністю відпускати. Це зберігає стосунки і створює вам позитивну репутацію. Що притягне до вас потрібних вам людей
 
Для того, щоб давати працівникам можливості бути успішними в роботі, відчувати себе затребуваними та розвиватись професійно і у кар'єрі, керівникам варто розвивати свої управлінські навички цілепокладання, наставництва, делегування, розвитку підлеглих, надання розвиваючого зворотного зв'язку, ефективної комунікації, лідерства
 
Авторка: Ольга Садоха, тренерка управлінських навичок, коуч та ментор керівників
© 2005-2024 River Of Knowledge.
Всі права захищені.
© 2005-2024
River Of Knowledge.
Всі права захищені.
Отримати
консультацію