Для успішного управління HRM
21 серпня
2020
2020
До мотивації
Чому ви не можете мотивувати інших? Бо це справа виключно особиста. Що можете зробити ви як керівник? Читайте далі
Часто у спілкуванні з керівниками можна почути:
"Як замотивувати моїх працівників, щоб вони включились?"
"Наша система мотивації не працює, щоб ми не робили"
"Замотивуйте їх, щоб у них очі горіли. Робіть з ними щось!"
Є не дуже приємна новина. Ви і HR не можете мотивувати людину ззовні, оскільки за своєю природою мотивація - це внутрішній процес: у людини виникає потреба, вона шукає можливостей для її задоволення, готова і докладає для цього всіх потрібних зусиль, щоб отримати бажане, потрібне.
З іншого боку, новина приємна, оскільки відповідальність за те, щоб вміти взяти від оточуючого середовища потрібні можливості лежить на самому працівнику.
Все, що вам потрібно зробити, так це створити і підтримувати мотиваційне середовище - набір можливостей, які ви справді можете дати, виходячи із діяльності вашої організації, її цінностей, цілей та корпоративної культури.
Такі можливості для кожного працівника є також:
- у діяльності, якою він займається в силу своїх функцій та повноважень
- у політиках та процесах організації, в якій людина працює
- у команді співробітників, з якими людина живе мінімум половину свого часу
- у керівника, під управлінням котрого вона працює.
Не існує універсального для всіх мотиваційного середовища. Для кожного працівника мотиваційне середовище має унікальний набір можливостей, бо у кожного свій унікальний набір потреб. Цей набір має властивість постійно змінюватись, бо постійно змінюються потреби людини, виходячи ії її життєвих обставин, росту, прагнень.
Потреби є матеріальні і нематеріальні: внутрішні, психологічні і моральні. Часом потреби можуть конфліктувати між собою, наприклад: бажання заробляти достатньо грошей і мати стабільну роботу із низьким рівнем відповідальності, або потреба у визнанні і кар'єрному зростанні і потреба більше часу спілкуватись із сім'єю.
Можливості працівник може отримувати відразу, прийшовши на роботу: посадовий оклад, умови праці, фізична безпека. Інші можливості працівник отримує у результаті самого процесу роботи, досягнення поставлених цілей, підтримуючи цінності організації (якщо немає конфлікту).
У людей також можуть бути важливі для них потреби, які вони не зможуть задовольнити, працюючи у вас, тому що у вашій організації чи в команді, чи в самому характері діяльності немає таких можливостей. А їх створення може бути або економічно недоцільним, або суперечити фактичній організаційній культурі. або неможливими в поточній діяльності.
Щоб сформувати команду максимально вмотивованих працівників, варто відбирати тих кандидатів, чиї цінності, прагнення і потреби максимально співпадають із можливостями, цінностями та прагненнями вашої організації.
Управлінцям варто зі свого боку докладати максимальні зусилля для того, щоб підтримувати це середовище і працювати з кожною людиною таким чином, щоб вона бачила і використовувала можливості, які є, щоб відчувати задоволення від роботи і підтримувати свою зацікавленість.
А якщо ваші можливості не співпадають із прагненнями людини - навчіться з легкістю та вдячністю відпускати. Це зберігає стосунки і створює вам позитивну репутацію. Що притягне до вас потрібних вам людей
Для того, щоб давати працівникам можливості бути успішними в роботі, відчувати себе затребуваними та розвиватись професійно і у кар'єрі, керівникам варто розвивати свої управлінські навички цілепокладання, наставництва, делегування, розвитку підлеглих, надання розвиваючого зворотного зв'язку, ефективної комунікації, лідерства
Авторка: Ольга Садоха, тренерка управлінських навичок, коуч та ментор керівників