Отримати
консультацію
Отримати
консультацію
Лідерство Для успішного управління
22 березня
2021

"Точка входу" в управлінську посаду. Частина 2. Це тимчасово, поки когось знайдемо

"Точка входу" в управлінську посаду. Частина 2. Це тимчасово, поки когось знайдемо

Тобто це ситуація, коли біля назви посади стоїть оте магічне скорочення в.о.

Скажу відразу, я не потрапляла особисто в таку ситуацію. Однак брала участь у таких призначеннях як HR директор. І цей варіант справді один з непростих як для менеджера, який прийняв таке рішення, так і для людини, яку призначили в.о. У яких випадках менеджмент організації може прийняти таке рішення?

Наприклад:

  1. Коли керівник підрозділу раптово вирішив звільнитись: втомився, вигорів, зробили кращу пропозицію тощо. Або його чи її вирішили звільнити з цієї посади: не справився, не вибачили помилки. Або запропонували очолити іншу команду, стартувати новий проект. І у нас немає підготовленого наступника. Провтикали. А підрозділ потребує керівника, який хоча б на якийсь час, тимчасово очолить команду, буде підписувати документи, розподіляти між людьми роботу, контролювати чи всі роблять все те, що мають робити, ходить на наради і т. п.
  2. 2. Коли керівник йде у тривалу відпустку і ми вирішуємо на цей час дати порулити людині, яку готуємо наступником. Хай вчиться як кажуть "в дії".

Якщо вам пропонують стати в.о., то перед тим, як приймати рішення, варто зважити наступне:

❔ Чи це справді те, чого ви хочете? Чи готові ви взяти на себе лідерські та менеджерські відповідальність і повноваження надовго? Бо цілком ймовірно, що спрацює принцип "немає нічого більш постійного, ніж тимчасове".

❔ Ви погодитесь, тому що вам незручно відмовитись, чи тому, що ви якийсь час думали про таку можливість і хочете спробувати управлінського хліба?

❔ Що для вас буде означати ситуація, коли ви вбудетесь, вам сподобається, а знайдуть іншого керівника і вам потрібно буде повернутись до своєї попередньої ролі чи посади?

Якщо ви зараз саме у цій ситуації, то подумайте над цими запитаннями. А я далі напишу про можливості та виклики, з якими ви найімовірніше буде мати справу

Отже, почнемо з МОЖЛИВОСТЕЙ. Тут буду говорити про ті аспекти, які свого часу "продавала" колегам, яких нам ну дуже було потрібно призначити в.о

🟢 це хороша нагода продемонструвати на ділі свої лідерські якості як команді, так і менеджменту компанії. Скористатись кар'єрним ліфтом. Особливо якщо ваш керівник ховає вас, бо ви крутий експерт чи супер відповідальна і надійна людина, і йому спокійніше, поки ви є там, де ви є (я це називаю менеджерським егоїзмом)

🟢 ви отримуєте реальну нагоду втілити ідеї, рішення для покращення роботи вашого підрозділу, покращення атмосфери чи взаємодії в команді. Тут головне мати ясне розуміння для чого це робити, яких результатів ви цим досягнете і чи це справді те, що потрібно саме зараз. Як тільки ви станете керівником, ваша точка зору може змінитись

🟢 це прекрасна можливість спробувати управлінську роботу "на смак" із можливістю повернутись на попередню посаду, якщо вам не сподобається і ви зрозумієте, що управління - це не те, що вам вдається найкраще і чим ви насправді хочете займатись у житті

Тепер про ВИКЛИКИ. Їх є достатньо і про них потрібно знати, щоб мати можливість підготуватись чи знайти тих, хто допоможе при потребі з ними впоратись.

Напишу про ті, які найчастіше спостерігала у своїх колег, чи мала нагоду працювати з ними у менторських чи коучингових сесіях, з учасниками мого авторського онлайн курсу Швидкий старт в управлінні

🔹 вам не довіряють, не сприймають як керівника люди в команді.

Так, на це потрібен час, щоб люди звикли до вашого нового статусу. Вам потрібно, щоб ваш менеджер надав вам статусності і представив вас перед командою у новій ролі. Вам потрібно також навчитись відокремлювати приятелювання від управлінської взаємодії (дружба дружбою, а служба службою)

🔹 вас не сприймають серйозно ваші колеги, керівники інших підрозділів, ігнорують у комунікаціях з важливих питань або "ходять через вашу голову" до вашого керівника зі всіма питаннями, які є вашій зоні відповідальності.

Знову ж таки на це потрібен час, перші успіхи, вміння будувати співпрацю і хороші стосунки. І також щоб ваш керівник офіційно представив вас перед колегами у новому статусі, озвучив ваші повноваження

🔹 у вас немає повноважень приймати рішення і з кожним питанням ви змушені ходити на погодження до вашого керівника рівнем вище.

Про це варто поговорити із вашим керівником. У нього можуть бути вагомі підстави для цього: він може сподіватись на швидке закриття вакансії досвідченим кандидатом і не вважає за потрібне інвестувати час у ваш розвиток. Або не може довіряти вам через вашу низьку компетентність у прийнятті потрібних рішень. Або він взагалі нікому не довіряє і так само він працював із вашим попередником

🔹 ви боїтесь приймати рішення, хоча маєте повноваження на це.

Часто це трапляється через відсутність практичного досвіду у прийманні рішень, страх помилитись і принести суттєву шкоду. Залучайте у прийняття рішення досвідчених людей з команди, домовтесь із вашим керівником про можливість обговорювати з ним варіанти рішень, знайдіть для себе ментора серед досвідчених колег-керівників або ззовні

🔹 ви не вмієте робити елементарних управлінських речей: планувати роботу команди, доручати завдання іншим, контролювати, проводити наради, давати зворотний зв'язок колегам і ще багато чого.

Тут вам у нагоді стане досвідчений колега, який погодиться стати вашим наставником, вчителем. І будьте проактивними: знаходьте потрібні знання і відразу втілюйте їх у практику.

Для пришвидшення у нагоді стане також ментор та коуч, яких ви можете знайти як у своїй організації, так і поза нею

Ви можете мати справу і з іншими викликами. Вони будуть йти як від вас особисто, від ваших установок та обмежень, так і приходити ззовні. Важливо не ігнорувати їх, а проявляти і працювати з ними, знаходити людей, які можуть вас підтримати чи навчити

Якщо ж ви сприймаєте пропозицію стати в.о. керівника як тимчасове явище у вашому житті, то зробіть все можливе, щоб отримати якомога більше користі для себе і принести користь команді і компанії. Це додасть вам авторитету і підвищить довіру серед ваших колег. І безумовно стане у нагоді у майбутньому.

А раптом вам сподобається 😉

 

Авторка: Ольга Садоха

Засновниця ROK

Тренерка управлінських навичок

Ментор та коуч управлінців

© 2005-2024 River Of Knowledge.
Всі права захищені.
© 2005-2024
River Of Knowledge.
Всі права захищені.
Отримати
консультацію