Команда мрії HRM
30 січня
2019
2019
Для керівників та власників: Як ефективно провести співбесіду
Для того, щоб добре провести співбесіду і отримати достатньо інформації для прийняття виваженого рішення, хто із кандидатів вам підходить найкраще, потрібно вміти ставити правильні запитання. Адже про що запитаєте, про те і отримаєте відповідь
Кілька принципів проведення співбесіди з максимальною ефективністю
- Поставте собі ціль на співбесіду: про що саме ви хочете дізнатись, про що вам потрібна інформація?
- Проводьте структуровані співбесіди. Структурована співбесіда будується на основі профілю кандидата. Це дозволить вам дізнаватись у кандидатів інформацію про одні і ті ж речі, які вас цікавлять і співставляти її при прийнятті рішення. Профіль кандидата – формалізований або ні документ, у якому варто чітко описати такі пункти:
- Ціль посади
- Основні функції
- За що буде нести відповідальність
- Які буде мати повноваження
- Необхідні знання, вміння, досвід
- Яку поведінку має демонструвати (модель компетенцій), щоб бути успішним у своїй роботі та в компанії
- Яких цінностей повинен дотримуватись, щоб підійти в компанію та команду
- Особливі вимоги: готовність до відряджень, знання мов, можливість працювати змінно або у ночі тощо
- Готуйтесь до кожної співбесіди:
- Визначтесь із місцем: тихе, без сторонніх вух та очей, ви можете чути один одного
- Плануйте час правильно: не варто проводити співбесіду довше 1 – 1,5 годин, краще тоді розбити на дві зустрічі; робіть перерви 10 – 15 хв. між співбесідами
- Підготуйте перелік запитань, які ви будете ставити всім без винятку кандидатам на вакантну посаду. Таких основних, обов’язкових запитань варто мати 5-7 і доповнювати по ходу співбесіди уточнюючими. Це допоможе вам не розгубитись і втримати розмову з кандидатом у потрібних вам рамках
- Підготуйте інформацію про компанію, команду, суть роботи, винагороду, умови роботи тощо. Вам буде простіше відповідати на запитання кандидатів, маючи її під руками
- Підготуйте себе емоційно: налаштуйтесь на вільну приємну розмову про людину, яка прийде до вас знайомитись із вами, компанією і роботою. Це дозволить отримати більше корисної для вас інформації. Виходьте з наміру пізнати людину, дізнатись про неї, а не проекзаменувати і поміряти до своїх шаблонів
- Навчіться робити записи. Краще ручка або олівець і папір. Можете зробити для себе оціночну форму, куди будете вносити нотатки і ставити оцінки під час співбесіди. Не нотуйте в файли, відкритий комп’ютер справляє враження, що ви не слухаєте
- 4.Структуруйте співбесіду за такими етапами
- Привітання. Тут ви обмінюєтесь з кандидатом першими враженнями один про одного
- Орієнтація кандидата в просторі: розкажіть скільки буде тривати співбесіда, що за чим буде відбуватись під час співбесіди і що у людини буде теж можливість поставити запитання до вас
- Ви ставите запитання кандидату: найважливіше на цьому етапі слухати і чути. Використовуйте навички активного та емпатичного слухання. Не оцінюйте людину відразу. Просто зберіть інформацію. Оцінювати будете потім
- Кандидат ставить запитання вам: це теж важливий і цікавий етап. Часом за запитаннями можна дізнатись про людину ще більше. І відповідайте на запитання чесно, не обманюйте і не обіцяйте неможливого.
- Ви надаєте додаткову потрібну інформацію кандидату, щоб він міг зважено прийняти рішення
- Домовтесь про подальшу комунікацію. Не обіцяйте передзвонити і відписати всім, якщо це по факту не реально
- Структуруйте отриману інформацію відразу після співбесіди. Зробіть необхідні нотатки
Якщо ви розумієте, що вам і вашим керівникам потрібно навчитись відбирати кандидатів більш майстерно, проводити співбесіди, і не важливо, чи у вас є свій рекрутер, чи ви робите це самотужки, у нас є корпоративний тренінг-практикум «Рекрутинг для керівників» саме для вас. Звертайтесь: заповніть форму тут або телефонуйте. Ми проведемо тренінг для вашої команди і навчимо проводити співбесіди ефективно і у задоволення
Ольга Садоха ©