Отримати
консультацію
Отримати
консультацію
Стратегія розвитку
23 січня
2017

Що таке "мертві цінності" і як їх можна реанімувати

Що таке "мертві цінності" і як їх можна реанімувати

* Мертві цінності в організації чи команді - це те, що написано на сайті, в брошурах і чого по факту ніхто не дотримується.

**Власник і його команда менеджерів є прямим прикладом для інших працівників і для клієнтів у дотриманні (чи не дотриманні) задекларованих цінностей.

Напевно, вам знайома ситуація: компанія декларує високу якість обслуговування, однак адміністратор на рецепції нічого не може вдіяти, якщо у вашому номері в готелі не працює опалення. На сайті написано про чесність як цінність водночас на упаковці не зазначено вміст шкідливих для організму речовин і продавець відмахується від вас і не хоче нічого розповідати. Декларується повага як цінність і водночас у культурі управління грубість, нестриманість емоцій видаються менеджерами за крутість.

Прикладів можна наводити безліч. Те, що для них є спільним, так це принцип: одне говоримо, інше робимо.

Наслідок: формується культура подвійних стандартів, коли кожен працівник і власник бізнесу відчувають за собою право діяти так, як заманеться. І про цінності, які мають підтримувати у своїй щоденній роботі, не згадують. Або чітко відмежовують: для клієнта - це одна справа, а що відбувається всередині - це вже до клієнта ніякого стосунку немає і на нього ніяк не впливає.

Однак реалії життя є такими, що шила у мішку не сховаєш. І ці суперечності з часом проявляються у підвищеній конфліктності, низькій продуктивності, високій плинності експертів з компанії і низькій лояльності тих, що залишаються. А у власника створюється враження, що це не його бізнес, він йому чужий і нестерпний.

Що ж призводить до того, що цінності стають мертвими?

Цінності у бізнес привносить його засновник. Якщо їх, засновників, кілька, то справа ускладнюється, бо у кожного свій набір цінностей. До того ж свої прагнення та життєві цілі. Трапляється так, що це все між собою конфліктує. І власники переносять свій конфлікт (переважно не усвідомлюючи цього) на свою компанію, команду, в операційну діяльність.

Люди теж приходять зі своїми "чемоданами" і намагаються їх відстояти всіма силами. Наслідки - вище описані ситуації.

Цінності - це підставові ідеї/вірування/переконання, які є основою людської поведінки. Вони визначають те, як ми розуміємо світ і як ми відповідаємо на його виклики. Цінності не є інтересами. Інтереси найчастіше пов’язують з матеріальними благами та вигодами. Цінності не підлягають торгові. /Ярослав Грицак/

Що варто робити, щоб такого не траплялось?

  1. Почати із себе.

Власникам бізнесів варто розібратись із собою:

  • Які ваші особисті життєві цінності?
  • Якими принципами у житті керуєтесь саме ви?
  • Якими принципами повинні керуватись люди, з якими ви хочете робити спільну справу?
  • Чого ви хочете у житті? Які ваші прагнення, цілі?
  • Що вас включає на звершення подвигів - надмірно працювати без вихідних і відпусток, так що ви забуваєте про час, їжу і гроші?

Бо люди, які вам підходять і яким ви будете довіряти і яких не потрібно буде пхати у плечі - це ті, для кого важливі ті самі принципи, прагнення, цілі і потреби.

  1. Бути прикладом для інших, встановити стандарт і дати можливості
  • Якщо ви декларуєте цінності, то дотримуйтесь їх самі і створіть такі умови, щоб ваші працівники могли дотримуватись своїх
  • Розкажіть своїм працівникам, що вони мають робити щодня, щоб дотримуватись задекларованих цінностей. І чого не можна робити ніколи. Звичайною мовою конкретних дій
  • Ще краще: залучіть своїх ключових працівників до обговорення та формування цінностей та принципів роботи у вашій компанії. Це можна робити у формі фасилітованих корпоративних сесій, де кожен матиме можливість висловитись, бути почутим і зробити свій внесок
  • Кожна людина у вашій команді топ-менеджерів має на 100% поділяти цінності власника. Бо менеджер буде керуватись цінностями, коли буде набирати людей у свою команду, коли буде приймати рішення у критичних чи буденних ситуаціях, коли буде співпрацювати з клієнтами. Власник і його команда менеджерів є прямим прикладом для інших працівників і для клієнтів у дотриманні (чи не дотриманні) задекларованих цінностей.
  • Оційнюйте людей за тим, як вони поступають, яких зусиль вони докладають, і винагороджуте людей за дотримання цінностей, говоріть їм, як ви це цінуєте і чому це так важливо насамперед для них.

Сьогодні працівникам важливо розуміти смисли своєї діяльності і мати можливості жити у злагоді із собою.

Дайте їм цю можливість і у вас буде лояльна, самостійна і самомотивована команда, якій буде цікаво досягати цілей разом з вами.

Автор: Ольга Садоха (с)

Designed by Freepik

© 2005-2024 River Of Knowledge.
Всі права захищені.
© 2005-2024
River Of Knowledge.
Всі права захищені.
Отримати
консультацію